woensdag 15 juli 2009

Fiets knooppuntennetwerk (Achterhoek)

Sinds mijn verhuizing naar Velp was ik er nog niet aan toe gekomen om eens in een ander deel van Gelderland te fietsen dan de Betuwe en Veluwe. Gezien de weersvoorspelling begin deze week mijn vrije vrijdag geruild voor de woensdag, kaart van de Achterhoek erbij gepakt en op basis van het knooppuntennetwerk een route uitgestippeld. Met een half A4-tje met knooppuntnummers in mijn broekspijp ging ik op pad voor een geplande 150 km.

Het begin was voortvarend. Niet alleen omdat ik wind mee had, maar ook omdat de route me over rustige wegen en langs mooie vergezichten 'stuurde'. Tussen Laag-Keppel en Steenderen werd me duidelijk dat het knooppuntennetwerk eigenlijk bedoeld is voor de recreatieve fietser, aangezien ik over zeer smalle fietspaden en onverharde wegen werd gestuurd. Even voorbij Vorden werd ik weer over een onverhard pad gestuurd en vond ik het genoeg. Ik besloot op basis van de ANWB bewegwijzering en paddestoelen terug te fietsen in de richting van Doesburg. Daar ben ik weer op inmiddels redelijk vertrouwd terrein. Die terugweg werd nog behoorlijk afzien met die wind!

Het fietsknooppuntennetwerk is een prima basis voor de recreatieve fietser, maar ik wacht nog even op mijn bestelde GPS-apparaat om onverharde wegen uit te sluiten.

Uiteindelijk 125 km op de teller vandaag en ruim op tijd binnen voor Cavindish' vierde winst in de Tour.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten