zaterdag 18 juli 2009

Zuid-Hollandse plassen met de DID-toerclub

Ieder jaar wordt er door een aantal collega's van de Data-ICT-Dienst (DID) van Rijkswaterstaat zo'n zes a zeven tochten gereden. Een intitatief dat ergens midden jaren tachtig is begonnen als de MD-toerclub (MD staat voor Meetkundige Dienst, de voorloper van de DID). Hoewel ik inmiddels werkzaam ben bij de dienst Oost-Nederland van RWS fiets ik geregeld het rondje mee.

Voor vandaag stond een 130 km langs de Zuid-Hollandse plassen op het programma. Gezien de vakantieperiode en de slechte weersvoorspelling had ik niet op veel deelnemers gerekend. Het blijken er uiteindelijk slechts 3 te zijn: Wisse, Roel en ik. Onderweg naar Gouda krijg ik telefoon en blijken we slechts met twee te zijn, omdat Roel afhaakt vanwege het slechte weer. Maakt ook niet uit, heb me ingesteld op een dagje fietsen, desnoods in de regen.

Al kort na de start krijgen we ook de nodige buitjes over ons heen en het waait stevig, maar over het geheel genomen mogen we niet klagen met het weer vandaag. De route voerde ons langs de Reeuwijkse plassen, Braassemermeer, Langeraarse plassen, Nieuwkoopse plassen, de Meije en de Lange Linschoten. Wisse had weer een fraaie route uitgezet over een aantal smalle fietspaden, die ik in 12 jaar fietsen vanuit Delft toch niet eerder had gezien.

Het extra lusje door de Krimpenerwaard hebben we om tijdswille iets ingekort, zodat er uiteindelijk 114 km op de teller stond. De vanwege-het-weer-thuisblijvers kregen weer eens ongelijk. Of zouden ze een hekel hebben aan het poetsen van de fiets?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten